Amerykański kwartalnik gitarowy Soundboard to magazyn będący organem GFA, czyli Amerykańskiej Fundacji Gitarowej. To właśnie stowarzyszenie organizuje między innymi znany od lat konkurs, którego laureaci nagrywają w ramach nagrody płytę w wytwórni NAXOS. Soundboard jest jednym z najdłużej ukazujących się periodyków gitarowych na świecie.
Na łamach magazynu można znaleźć wiele artykułów muzykologicznych, wywiadów ze znanymi ludźmi ze świata gitary, reportaże, nuty itd. Pismo to ma zwykle około 80 stron. Numer z lata roku 2000, przynosi nam najpierw aktualności ze świata gitary w skrócie, później artykuł Rossa Manna o muzyce Ameryki Południowej i analizę utworu Arien IV Sidneya Corbetty. Z muzyki dawnej mamy tym razem analizę znanego utworu Guardame las Vacas Luisa Narvaeza. Richard Yates kontynuuje cykl Sztuka transkrypcji, ilustrując swe wywody przykładem nutowym w postaci Preludium A-dur nr XXI J. S. Bacha. Z półki lżejszej muzy, znajdziemy nuty słynnego marsz The Stars and stripes forever w opracowaniu C. Henleina i z komentarzem p. Dannera. Ten ostatni omawia też utwór Jubingo Kristanto pt. Capuccino Rumba. Z serii kompozycji współczesnych ukazał się tym razem Nokturn Reeda Maxsona. W dziale bibliograficznym L. Fernandes de Oliveira przedstawia ciekawy artykuł o utworach gitarowych brazylijskiego twórcy Radamesa Gnatalli. Uros Dojcinovic pisze o II Serbskim Festiwalu Gitarowym w Nis. Jest także jak zwykle miejsce na jazz. Tym razem mamy artykuł All that jazz z przykładami nutowymi.
Numer tradycyjnie zamykają recenzje i informacje o wydawnictwach nutowych i nagraniowych.