GitaraKlasyczna.pl
Tematyka
Anna Pietrzak Bartłomiej Marusik Bystrzyca Kłodzka Centrum Edukacji Artystycznej czerwiec 2019 GITARA VIVA Gitariada Gitaromania Golub - Dobrzyń Henryk Kasperczak Hity na Gitarze Jakub Niedoborek Jarosław Kocoń Jelenia Góra – Cieplice Kartuzy Kielce Konfrontacje Gitarzystów Koszalin Krzysztof Meisinger Krzysztof Pełech kwiecień 2019 Lanckorona lipiec 2019 listopad 2019 luty 2019 Maciej Kończak maj 2019 Marcin Szermański Marek Nosal Marek Zieliński marzec 2019 Mirosław Drożdżowski Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka Ogólnopolski Konkurs Gitarowy Olsztyn Poznań Przegląd Muzyki Gitarowej Ryszard Bałauszko sierpień 2019 Szczecin Waldemar Gromolak Warszawa Witold Kozakowski Zbigniew Dubiella Łukasz Kuropaczewski
  • Imprezy gitarowe
  • Gitarzyści klasyczni
  • Nuty na gitarę klasyczną
  • Sprzęt gitarowy
  • Muzyka gitarowa
  • Redakcja
Likes
Followers
Subscribers
Zapisz się!
GitaraKlasyczna.pl

blog gitarowy / gitarzyści klasyczni / gitary klasyczne / festiwale gitarowe / konkursy gitarowe

GitaraKlasyczna.pl
  • Imprezy gitarowe
    • Konkursy gitarowe
    • Kursy gitarowe
    • Wyniki konkursów
    • Koncerty gitarowe
  • Gitarzyści klasyczni
    • Wywiady
    • Mistrz i uczeń
  • Nuty na gitarę klasyczną
    • Nuty za darmo
  • Sprzęt gitarowy
    • Nowości
    • Testy
  • Muzyka gitarowa
    • Wideo
    • Recenzje
  • Redakcja
  • Recenzje

Aranjuez Emperadora mod. E54

  • 15 marca 2018
  • 3 minute read
  • GitaraKlasyczna.pl

Od dłuższego już czasu “ostrzyłem sobie zęby” (a raczej paznokcie :-)) na dokładne przetestowanie topowego modelu z rodziny gitar Aranjuez, Emperadory (czyli cesarzowej) E-54. Wcześniej miałem okazję zapoznać się z innymi instrumentami tej firmy. Wrażenia były jak najbardziej pozytywne. Ale doświadczeni gitarzyści wiedzą, że w muzyce jest w sporcie, im wyżej leży poprzeczka, tym trudniej jest ją przeskoczyć. Inaczej już dawno wszyscy lutnicy sprzedający swoje drogie, ale dopieszczone do granic możliwości gitary zostaliby znokautowani przez tysiące tańszych – i lepszych – instrumentów wytwarzanych przez maszyny.

Budowa i wygląd zewnętrzny

Instrument ten jest dostępny w dwóch wersjach: z płytą wierzchnią wykonaną z drewna cedrowego lub świerkowego. Słoje drewna użytego w gitarze cedrowej były nieregularne, od bardzo drobnych do dość – jak na drewno cedrowe – grubych. Płyta została pokryta minimalną ilością lakieru. Wokół otworu rezonansowego wpuszczona w wierzchnią płytę została ozdobna rozeta z kolorowych kawałeczków drewna. Boczki i tylnią płytę wykonano z mahoniu brazylijskiego. Krawędzie wykończone zostały ozdobnym ożyłkowaniem wykonanym z ciniutkich pasemek drewna w kolorach złocistym i czerwonym. Podobne ożyłkowanie przedziela tylną płytę na dwie części. Podstrunnicę wykonano z hebanu. W gryf wpuszczono hebanową listewkę, która zapobiega wypaczaniu się szyjki pod wpływem siły naciągu strun. Na główce zamontowano ładne, ozdobne maszynki strojnikowe. Główka wykończona została warstwami forniru z trzech rodzajów drewna. Na podstrunnicę nabito 19 prożków (ostatni niepełny). Podobna w konstrukcji jest gitara świerkowa. Bardzo mocno rzuca się w oczy jasna płyta wierzchnia, która kontrastuje z głębokim, ciemnym odcieniem boczków.

Brzmienie i warunki gry

Miałem przyjemność testować zarówno instrument cedrowy, jak i świerkowy. Gitara cedrowa dawała dźwięk ciemniejszy, bardziej słodki, można powiedzieć fletowy. Poszczególne dźwięki zlewały się, dając wrażenie dużej płynności. Świerkowa z kolei miała dźwięk jasny, klarowny. Była wyraźnie mniej śpiewna niż cedrowa. Musimy tu jednak pamiętać o szczególnej właściwości płyty świerkowej, która powoduje, że instrument ten z biegiem czasu rozgrywa się, tzn. nabiera szlachetności, dźwięk staje się piękniejszy, bardziej śpiewny. Oczywiście pod warunkiem, że grający potrafi taką gitarę odpowiednio rozegrać, że wie, jaki dźwięk chce uzyskać i słyszy niuanse brzmieniowe. Z kolei instrumenty z płytą cedrową mają ważną cechę, która akurat w naszych warunkach klimatycznych jest ich dużą zaletą. Po prostu są bardziej odporne niż gitary z płytą świerkową na zmiany wilgotności powietrza (szczególnie w ziemie, w mieszkaniach z centralnym ogrzewaniem). Jest mało prawdopodobne, aby płyta wierzchnia z cedru pękła w przypadku np. zbyt niskiej wilgotności powietrza. Gitary testowane były na strunach D’Addario EJ45.

Podsumowanie

Widać coraz wyraźniej, że polscy gitarzyści klasyczni chcą grać na instrumentach z jak najwyższej półki. Nie jest to przypadek. Młodzi muzycy podróżując po świecie, biorąc udział w konkursach i festiwalach spotykają się z najwybitniejszymi artystami grającymi na najlepszych instrumentach. Mało tego, w konkursowej konfrontacji liczy się nie tylko muzykalność, opanowanie trudnego programu i odporność psychiczna, ale również jakość instrumentu, na którym się gra. Dlatego każdy z muzyków poświęca kupnie instrumentu bardzo dużo czasu i …. pieniędzy. Warto się więc zapoznać się z serią hiszpańskich gitar Aranjuez Emperadora, pamiętając, że w muzycznym świecie – jak w sporcie – dobre wyniki nie przychodzą łatwo.

Dane techniczne:
Ilość prożków: 19
Wielkość: 4/4
Menzura: 650 mm
Długość całkowita: 1 000 mm
Szerokość podstrunnicy: 51 mm
Cena: 2 568 Euro (ok. 9 000 zł)

Dystrybutor:
Music Dealer
20-213 Lublin
ul/ Gospodarcza 7
Tel. (0-81) 7450604
Fax. (0-81) 7450605
e-mail: [email protected]

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweetnij 0
Pin it 0
Podobne tematy
  • Aranjuez
  • Aranjuez Emperadora
GitaraKlasyczna.pl

Portal GitaraKlasyczna.pl to miejsce, gdzie króluje gitara klasyczna i tematyka związana z tym instrumentem.

Previous Article
  • News

Amerykański kwartalnik gitarowy Soundboard

  • 14 marca 2018
  • GitaraKlasyczna.pl
Zobacz
Next Article
  • Recenzje

Gitary klasyczne Esteve

  • 15 marca 2018
  • GitaraKlasyczna.pl
Zobacz
Zobacz też
Zobacz
  • Recenzje

Wyniki XI Płockich Konfrontacji Gitarowych, Płock 17 maja 2019

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 19 maja 2019
Zobacz
  • Recenzje

Wyniki I Dolnośląskiego Konkursu Miniatur Gitarowych o Miedzianą Strunę, 30.03.2019, Legnica

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 1 kwietnia 2019
Zobacz
  • Recenzje

Carlsbro Sherwood 65

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Bogusław Teryks mod. ”Grand Concert”- Sandwicz 2001

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Struny do gitar klasycznych La Bella

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Gitary klasyczne Esteve

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Crafter Millenium

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 14 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Gitara klasyczna Aranjuez Emperadora mod. E52 / recenzja

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 21 maja 2015
Imprezy gitarowe

Luty 2019
Marzec 2019
Kwiecień 2019
Maj 2019
Czerwiec 2019
Lipiec 2019
Sierpień 2019
Wrzesień 2019
Październik 2019
Listopad 2019
Grudzień 2019
Styczeń 2020
Luty 2020
Marzec 2020
Kwiecień 2020
Maj 2020
Czerwiec 2020
Lipiec 2020
Kwiecień 2023
Maj 2023

GitaraKlasyczna.pl

Portal gitarzystów klasycznych

To miejsce dla pasjonatów gitary klasycznej. Znajdziesz tu informacje dotyczące gitarowych wydarzeń, konkursów i festiwali, najnowszych płyt, wydawnictw nutowych, wywiady, prezentacje gitar oraz aktualności ze świata gitary klasycznej.
Najnowsze artykuły
  • Jak skutecznie wymienić struny nylonowe w gitarze klasycznej Takamine
  • Mindfulness dla gitarzystów – spokój w muzyce klasycznej
  • Promocja na mobilny zestaw głośnikowy Electro-Voice EVERSE 8 – idealny wybór dla gitarzystów klasycznych
  • Gdzie uczyć się gry na gitarze klasycznej?
  • Na co zwracać uwagę przy zakupie gitary klasycznej
  • Ceny gitary klasycznej – Ile kosztuje?
  • TOMATITO w Polsce, 4-7.04.2024, Warszawa, Wrocław, Katowice
  • Oscar Ghiglia: pożegnanie Mistrza gitary (1938-2024)
  • Eduardo Niebla
  • Renata Tarragó
Kategorie
Festiwale gitarowe Gitarzyści klasyczni Imprezy gitarowe Koncerty gitarowe Konkursy gitarowe Kursy gitarowe Mistrz i uczeń Muzyka gitarowa News Nowości Nuty na gitarę klasyczną Nuty za darmo Poradniki Płyty CD Recenzje Sprzęt gitarowy Wideo Wydarzenia gitarowe Wyniki konkursów Wywiady
RSS Topguitar.pl
  • Julia Lange demonstruje looper w gitarze Yamaha TAG3 C
    Gitara TAG3 C zaprezentowana w ubiegłym roku przez koncern Yamaha to model reprezentujący nową generację instrumentów TransAcoustic, wykorzystujący szereg nowych rozwiązań. Chcąc zwiększyć możliwości wykorzystywania tej gitary podczas występów na żywo, producent wyposażył instrument w kilka przydatnych dodatków. Jednym z nich jest looper, a jego działanie w praktyce możemy zobaczyć w krótkim klipie wideo, w […]
  • Alexi Laiho miał niesamowity słuch i… był bardzo nieśmiały
    Alexi Laiho był jednym z najbardziej pracowitych i utalentowanych gitarzystów w historii muzyki metalowej, ale tak naprawdę poza jego muzyczną karierą, nie wiedzieliśmy o nim zbyt wiele. Na przykład tego, że był bardzo nieśmiały. Alexi Laiho, znany przede wszystkim jako frontman i genialny gitarzysta Children of Bodom, był osobą, która strzegła swojej prywatności. Choć jego muzyczna kariera była na bierząco dokumentowana, a on sam często pojawiał się w mediach branżowych, to jego życie tak naprawdę pozostawało w dużej mierze poza światłem reflektorów. Wielu jego fanów i współpracowników opisywało go jako osobę charyzmatyczną, ale również introwertyczną, zamkniętą poza sceną, co tylko pogłębiało aurę tajemniczości wokół jego postaci. To dlatego dopiero po jego śmierci w 2020 roku ujawniono, że zmagał się z problemami zdrowotnymi, w tym związanymi z alkoholem. Były gitarzysta rytmiczny Children of Bodom, Alexander […]
RSS Topbass.pl
  • Markbass CMD 151 GOG – test combo klasy premium
    Markbass CMD 151 GOG czyli „Godfather of Gospel” to wzmacniacz, który od pierwszego wejrzenia daje jasno do zrozumienia, że tu nie ma kompromisów. Stworzony z myślą o muzykach gospel, ale nie tylko – ten potężny combo amp łączy w sobie ciepło klasyki z nowoczesną funkcjonalnością. Jak pewnie Czytelnicy się domyślają, do najlżejszych nie należy, ale […]
  • Jason Newsted o gwiazdach słuchających Metalliki podczas ceremonii rozdania nagród Grammy: „Nasz występ wgniótł ich w fotele”
    Jason Newsted jest jednym z najbardziej utytułowanych basistów w świece metalu. Gdy był członkiem Metalliki i nagrał z nią słynny „Czarny Album”, stał się światową gwiazdą. Ciężko sobie wyobrazić, ile przez ten okres wydarzyło się w jego życiu i dlatego historie opowiadane przez niego w wywiadach zawsze wzbudzają ciekawość.    I właśnie podczas jednej z […]

GitaraKlasyczna.pl to blog dla maniaków gitary klasycznej. Znajdziesz tu informacje o konkursach, koncertach i festiwalach gitarowych, wywiady z nauczycielami gitary i gitarzystami klasycznymi, gitarowe newsy i historię gitary klasycznej.

Gitara klasyczna dla początkujących gitarzystów to zbiór informacji przydatnych na pierwszych etapach gry na gitarze klasycznej. Gitara klasyczna na początek nauki będzie dla Ciebie przydatnym miejscem w internecie.

Historia gitary klasycznej niknie w mrokach dziejów. Pierwszych protoplastów gitary klasycznej należy szukać w starożytności. Gitara po raz pierwszy została wspomniana w 1265 przez Juan Gil de Zamora w jego dziele Ars Musica.

Wywiady
Pajestka Kostecki Duo – koncert zarejestrowany w Akademii Sztuki w Szczecinie, 9 czerwca 2020r. (wideo + wywiad)
  • 23 czerwca 2020
Mistrz i Uczeń – Jarosław Kocoń i Adrian Biernacki – wywiad.
  • 14 czerwca 2019
Festiwale gitarowe
Oferta pracy: Dyrektor ds. Organizacji Festiwalu Muzycznego
  • 12 kwietnia 2023
XIV Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe / Festiwal Terra Artis, 18-25.07.2021, Lanckorona
  • 11 lipca 2021
Tomasz Fechner
Tomasz Fechner
Wiener Konzerthaus, fot. jamescastle, CC BY-NC-SA 2.0.
Wiener Konzerthaus, fot. jamescastle, CC BY-NC-SA 2.0.
XII Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka Gitaromania, 30.11 – 01.12.2019, Jelenia Góra – Cieplice
Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka
Błażej Sudnikowicz
Błażej Sudnikowicz
XII KONKURS MŁODEGO GITARZYSTY
XII KONKURS MŁODEGO GITARZYSTY
5 sposobów na walkę gitarzysty z tremą, czyli jak dobrze przygotować się do występu
5 sposobów na walkę gitarzysty z tremą, czyli jak dobrze przygotować się do występu
  • ______________________
  • Polityka prywatności
  • Zasady i Warunki
  • Ciasteczka
  • FAQ
Facebook Twitter Youtube Instagram

© 2022 GitaraKlasyczna.pl