GitaraKlasyczna.pl
Tematyka
Anna Pietrzak Bartłomiej Marusik Bystrzyca Kłodzka Centrum Edukacji Artystycznej czerwiec 2019 Dariusz Michałowski GITARA VIVA Gitariada Gitaromania Henryk Kasperczak Hity na Gitarze Inowrocław Jakub Niedoborek Jarosław Kocoń Jelenia Góra – Cieplice Justyna Dawidowicz Kartuzy Kielce Konfrontacje Gitarzystów Koszalin Krzysztof Meisinger Krzysztof Pełech kwiecień 2019 Lanckorona lipiec 2019 listopad 2019 luty 2019 Maciej Kończak maj 2019 Marek Nosal Marek Zieliński marzec 2019 Mirosław Drożdżowski Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka Ogólnopolski Konkurs Gitarowy Olsztyn Poznań Ryszard Bałauszko sierpień 2019 Szczecin Waldemar Gromolak Warszawa Witold Kozakowski Zbigniew Dubiella Łukasz Kuropaczewski
  • Imprezy gitarowe
  • Gitarzyści klasyczni
  • Nuty na gitarę klasyczną
  • Sprzęt gitarowy
  • Muzyka gitarowa
  • Redakcja
Likes
Followers
Subscribers
Zapisz się!
GitaraKlasyczna.pl

blog gitarowy / gitarzyści klasyczni / gitary klasyczne / festiwale gitarowe / konkursy gitarowe

GitaraKlasyczna.pl
  • Imprezy gitarowe
    • Konkursy gitarowe
    • Kursy gitarowe
    • Wyniki konkursów
    • Koncerty gitarowe
  • Gitarzyści klasyczni
    • Wywiady
    • Mistrz i uczeń
  • Nuty na gitarę klasyczną
    • Nuty za darmo
  • Sprzęt gitarowy
    • Nowości
    • Testy
  • Muzyka gitarowa
    • Wideo
    • Recenzje
  • Redakcja
  • Recenzje

Gitara klasyczna Aranjuez Emperadora mod. E52 / recenzja

  • 21 maja 2015
  • 3 minute read
  • GitaraKlasyczna.pl

Kiedy na na polskim rynku pojawiły się hiszpańskie gitary Aranjuez początkowo zostały zaprezentowane najprostsze modele, serie Hidalga (tłum. szlachcianka) i Condesa (tłum. hrabina). Spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno fachowców, jak i klientów. Idąc za ciosem postanowiono sprowadzić do Polski również gitary Aranjuez z najbardziej prestiżowej serii gitar koncertowych i mistrzowskich Emperadora (tłum. cesarzowa). W skład serii Emperadora wchodzi pięć modeli instrumentów: E50, E51, E52, E53, E54. Pierwsze cztery płytę przednią mają wykonaną z cedru lub świerku (do wyboru), płytę tylnią i boczki z palisandru, podstrunnicę z hebanu. Model E54 różni się przede wszystkim płytą tylnią i boczkami, które ma wykonane z mahoniu brazylijskiego. Do testów otrzymaliśmy model E52.

Budowa i wygląd zewnętrzny

Jak wspomniałem, płyta przednia została wykonana z litego cedru. Tył i boczki z palisandru, podstrunnicę z wyselekcjonowanego hebanu. Całość instrumentu (z wyjątkiem podstunnicy) pokryta została lakierem. Pięknie wykonane maszynki strojnikowe chodzą precyzyjnie, aczkolwiek dość opornie. Na podstrunnicę precyzyjnie nabito 19 prożków. Zwraca uwagę wypolerowanie prożków, co przy wibrato poprzecznym umożliwi grą bez nieprzyjemnych zgrzytów i chrobotań. Gryf jest prosty, nie wykazuje tendencji do wyginania się w kierunku strun. Stopka gryfu została odpowiednio wyprofilowana i precyzyjnie połączona z gryfem i korpusem instrumentu. Nie utrudnia dostępu do wysokich pozycji. Mostek idealnie przylega do wierzchniej płyty na całej swej długości. Wykończenia krawędzi (tzw. binding) wykonano z drewna. Strunnik o tradycyjnej budowie został dobrze dopasowany do wycięcia w mostku. Ozdobna rozeta o interesującej kolorystyce ożywia wygląd instrumentu.

Reasumując, zwraca uwagę solidne i dokładne wykonanie instrumentu.

Warunki gry i brzmienie

Pierwsze wrażenie, jakie nasuwa się przy zetknięciu z gitarą to bardzo duża łatwość grania lewą ręką na gryfie. Instrument jest miękki, ale odporny nawet na silne szarpnięcia strun. Dźwięki odzywają się czysto i bez niepotrzebnych dodatków. Gitara brzmi bardzo szlachetnie. Wysokie dźwięki odzywają się w całym spectrum brzmieniowym: są okrągłe i nośne. Basy z kolei są dość mocne, ale nie na tyle, żeby przytłoczyć wioliny. Gitara bardzo dobrze stroi. Nawet w wysokich pozycjach dźwięki charakteryzują się idealną intonacją. Do tego dochodzi bardzo dużą selektywność dźwięku. Wykonując akord słychać wyraźnie wszystkie jego składniki. W sumie instrument charakteryzuje się dobrze dobranymi proporcjami brzmienia dźwięków wysokich i niskich. Jest do tego nośny i śpiewny (szczególnie dźwięki na strunach wiolinowych). Posiada więc cechy dobrej gitary koncertowej.

Podsumowanie

Instrument przetestowałem bardzo dobrze (prawie dwa miesiące). Wypróbowałem go nie tylko podczas standardowych testów, ale również na estradzie. Zagrałem na nim kilka koncertów solowych oraz kameralnych. Gitara sprawowała się doskonale. Słychać było wyraźnie każde detale i niuanse wykonawcze, dźwięk był nośny i szlachetny. Łatwość gry na gryfie spowodowała odczuwalne zmniejszenie zmęczenia lewej ręki. Ta pozytywna cecha instrumentu ma duże znaczenie, szczególnie dla gitarzystów, którzy szukają miękkiej gitary o wysokiej odporności na przydźwięki. Sprawdziwszy wszystkie walory instrumentu z czystym sumieniem mogłem zarekomendować ją koledze-gitarzyście, który szukał bardzo dobrej gitary koncertowej o przystępnej cenie.

Dane techniczne:

Ilość prożków: 18

Wielkość: 4/4

Menzura: 650 mm

Długość całkowita: 1 000 mm

Szerokość podstrunnicy: 51 mm

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweetnij 0
Pin it 0
Podobne tematy
  • Aranjuez Emperadora
  • gitara klasyczna
  • klasyk
GitaraKlasyczna.pl

Portal GitaraKlasyczna.pl to miejsce, gdzie króluje gitara klasyczna i tematyka związana z tym instrumentem.

Previous Article
  • Wywiady

Savarez – struny do gitar klasycznych

  • 21 maja 2015
  • GitaraKlasyczna.pl
Zobacz
Next Article
  • Muzyka gitarowa

Łukasz Kuropaczewski – Plays Spanish Music

  • 21 maja 2015
  • GitaraKlasyczna.pl
Zobacz
Zobacz też
Zobacz
  • Recenzje

Wyniki XI Płockich Konfrontacji Gitarowych, Płock 17 maja 2019

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 19 maja 2019
Zobacz
  • Recenzje

Wyniki I Dolnośląskiego Konkursu Miniatur Gitarowych o Miedzianą Strunę, 30.03.2019, Legnica

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 1 kwietnia 2019
Zobacz
  • Recenzje

Carlsbro Sherwood 65

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Bogusław Teryks mod. ”Grand Concert”- Sandwicz 2001

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Struny do gitar klasycznych La Bella

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Gitary klasyczne Esteve

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Aranjuez Emperadora mod. E54

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Crafter Millenium

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 14 marca 2018
Imprezy gitarowe

Luty 2019
Marzec 2019
Kwiecień 2019
Maj 2019
Czerwiec 2019
Lipiec 2019
Sierpień 2019
Wrzesień 2019
Październik 2019
Listopad 2019
Grudzień 2019
Styczeń 2020
Luty 2020
Marzec 2020
Kwiecień 2020
Maj 2020
Czerwiec 2020
Lipiec 2020
Kwiecień 2023
Maj 2023

GitaraKlasyczna.pl

Portal gitarzystów klasycznych

To miejsce dla pasjonatów gitary klasycznej. Znajdziesz tu informacje dotyczące gitarowych wydarzeń, konkursów i festiwali, najnowszych płyt, wydawnictw nutowych, wywiady, prezentacje gitar oraz aktualności ze świata gitary klasycznej.
Najnowsze artykuły
  • Relacja z XXVI Konfrontacji Gitarzystów Puck’ 2023, 20.04.2023
  • Oferta pracy: Dyrektor ds. Organizacji Festiwalu Muzycznego
  • II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary, 19-21.05.2023, Świdwin
  • XXVI Konfrontacje Gitarzystów, 20.04.2023, Puck
  • IX Makroregionalny Konkurs Gitarowy im. Jerzego Gładysia, 26-28.05.2022, Olsztyn
  • XIV Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe / Festiwal Terra Artis, 18-25.07.2021, Lanckorona
  • FORUM Gitarre WIEN 2021, 21-28.08.2021, Wiedeń (Austria)
  • XX Summer Guitar Festival – konkurs gitarowy, 02.08.2020r., Krzyżowa
  • XX Summer Guitar Festival, 25.07 – 04.08.2020r., Krzyżowa
  • XIII Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe i Festiwal Terra Artis, 19-26.07.2020, Lanckorona
Kategorie
Festiwale gitarowe Gitarzyści klasyczni Imprezy gitarowe Koncerty gitarowe Konkursy gitarowe Kursy gitarowe Mistrz i uczeń Muzyka gitarowa News Nowości Nuty na gitarę klasyczną Nuty za darmo Poradniki Płyty CD Recenzje Sprzęt gitarowy Wideo Wydarzenia gitarowe Wyniki konkursów Wywiady
RSS Topguitar.pl
  • Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”
    Jeszcze przez trzy tygodnie, w ramach akcji modernizacyjnej prowadzonej przez firmę Apogee, użytkownicy interfejsu audio Symphony I/O pierwszej generacji mają szansę wymienić go na nowszy model Mk II. Wielokanałowy interfejs Symphony I/O Mk I pojawił się w 2010 roku jako urządzenie oferujące nie tylko różne typy portów umożliwiających komunikację z komputerem (także za pośrednictwem specjalnych […]
  • RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe
    NX 945-A i NX 932-A to dwa nowe aktywne zestawy głośnikowe włoskiej firmy RCF wchodzące w skład linii NX 9. Szerokopasmowe modele dwudrożne wykorzystują zarówno rozwiązania znane już z tej serii, jak również kilka nowych. Większy z zestawów odsłuchów scenicznych – NX 945-A – został wyposażony w 15-calowy woofer neodymowy, natomiast w NX 932-A zamontowano […]
RSS Topbass.pl
  • Ampeg Venture – nowa seria wzmacniaczy i zestawów głośnikowych
    Pod nazwą Venture kryje się nowa rodzina wzmacniaczy basowych i zestawów głośnikowych zaprezentowana przez firmę Ampeg. W jej skład wchodzą trzy „głowy” o różnej mocy oraz pięć „paczek” różniących się konfiguracją głośników. Seria Venture została zaprojektowana tak, aby zapewnić nowoczesny styl i możliwości, których oczekują współcześni basiści, a poręczne i lekkie wzmacniacze bazują na wieloletnim […]
  • Tomasz Imienowski i jego interpretacja The Beatles – wywiad
    Tomasz Imienowski – lider i założyciel jazzowej formacji IMIENOWSKI JAZZ SET, z którą właśnie zadebiutował albumem „Jazz Side Of Abbey Road”. Nowa odsłona twórczości THE BEATLES spotkała się z pozytywnym odbiorem o czym świadczy olbrzymia ilość koncertów w całej Polsce. O szczegółach debiutanckiego projektu, początkach kariery i muzycznej ewolucji Tomka dowiecie się z wywiadu w […]

GitaraKlasyczna.pl to blog dla maniaków gitary klasycznej. Znajdziesz tu informacje o konkursach, koncertach i festiwalach gitarowych, wywiady z nauczycielami gitary i gitarzystami klasycznymi, gitarowe newsy i historię gitary klasycznej.

Gitara klasyczna dla początkujących gitarzystów to zbiór informacji przydatnych na pierwszych etapach gry na gitarze klasycznej. Gitara klasyczna na początek nauki będzie dla Ciebie przydatnym miejscem w internecie.

Historia gitary klasycznej niknie w mrokach dziejów. Pierwszych protoplastów gitary klasycznej należy szukać w starożytności. Gitara po raz pierwszy została wspomniana w 1265 przez Juan Gil de Zamora w jego dziele Ars Musica.

Wywiady
Pajestka Kostecki Duo – koncert zarejestrowany w Akademii Sztuki w Szczecinie, 9 czerwca 2020r. (wideo + wywiad)
  • 23 czerwca 2020
Mistrz i Uczeń – Jarosław Kocoń i Adrian Biernacki – wywiad.
  • 14 czerwca 2019
Festiwale gitarowe
Oferta pracy: Dyrektor ds. Organizacji Festiwalu Muzycznego
  • 12 kwietnia 2023
XIV Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe / Festiwal Terra Artis, 18-25.07.2021, Lanckorona
  • 11 lipca 2021
Tomasz Fechner
Tomasz Fechner
Wiener Konzerthaus, fot. jamescastle, CC BY-NC-SA 2.0.
Wiener Konzerthaus, fot. jamescastle, CC BY-NC-SA 2.0.
XII Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka Gitaromania, 30.11 – 01.12.2019, Jelenia Góra – Cieplice
Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka
Błażej Sudnikowicz
Błażej Sudnikowicz
XII KONKURS MŁODEGO GITARZYSTY
XII KONKURS MŁODEGO GITARZYSTY
5 sposobów na walkę gitarzysty z tremą, czyli jak dobrze przygotować się do występu
5 sposobów na walkę gitarzysty z tremą, czyli jak dobrze przygotować się do występu
  • ______________________
  • Polityka prywatności
  • Zasady i Warunki
  • Ciasteczka
  • FAQ
Facebook Twitter Youtube Instagram

© 2022 GitaraKlasyczna.pl