GitaraKlasyczna.pl
Tematyka
Anna Pietrzak Bartłomiej Marusik Bystrzyca Kłodzka Centrum Edukacji Artystycznej czerwiec 2019 GITARA VIVA Gitariada Gitaromania Henryk Kasperczak Hity na Gitarze Jakub Niedoborek Jarosław Kocoń Jelenia Góra – Cieplice Kartuzy Kielce Konfrontacje Gitarzystów Koszalin Krzysztof Meisinger Krzysztof Pełech kwiecień 2019 Lanckorona lipiec 2019 listopad 2019 luty 2019 Maciej Kończak maj 2019 Marek Nosal Marek Zieliński marzec 2019 Mirosław Drożdżowski Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka Ogólnopolski Konkurs Gitarowy Olsztyn Pałacu Młodzieży Poznań Ryszard Bałauszko sierpień 2019 Szczecin Słupsk Tatiana Stachak Waldemar Gromolak Warszawa Witold Kozakowski Zbigniew Dubiella Łukasz Kuropaczewski
  • Imprezy gitarowe
  • Gitarzyści klasyczni
  • Nuty na gitarę klasyczną
  • Sprzęt gitarowy
  • Muzyka gitarowa
  • Redakcja
Likes
Followers
Subscribers
Zapisz się!
GitaraKlasyczna.pl

blog gitarowy / gitarzyści klasyczni / gitary klasyczne / festiwale gitarowe / konkursy gitarowe

GitaraKlasyczna.pl
  • Imprezy gitarowe
    • Konkursy gitarowe
    • Kursy gitarowe
    • Wyniki konkursów
    • Koncerty gitarowe
  • Gitarzyści klasyczni
    • Wywiady
    • Mistrz i uczeń
  • Nuty na gitarę klasyczną
    • Nuty za darmo
  • Sprzęt gitarowy
    • Nowości
    • Testy
  • Muzyka gitarowa
    • Wideo
    • Recenzje
  • Redakcja
  • Recenzje

Carlsbro Sherwood 65

  • 15 marca 2018
  • 3 minute read
  • GitaraKlasyczna.pl

Trawestując nieco slogan, który od pewnego czasu widnieje na bilboardach wielkich miast “bądź widzialny na drodze”, można powiedzieć do gitarzystów: “bądź słyszalny… na estradzie”. Szczególnie na estradzie… Świat zmienia się nieustannie i konieczność wzmocnienia dźwięku nieuchronnie dopada – prędzej czy później – każdego instrumentalistę. Do testu otrzymaliśmy małe combo gitarowe brytyjskiej firmy Carlsbro. Posiada ono dwa kanały oraz moc 65 W i przeznaczone jest głównie do instrumentów akustycznych.

Wygląd

Główny panel umożliwiający kontrolę dźwięku wraz z gniazdami wejściowymi umieszczony jest z przodu urządzenia, nad tkaniną masującą głośnik. Skrzynia comba obita została tworzywem o wypukłowklęsłej fakturze w kolorze brązowo-wiśniowo-czarnym. Pokrętła, jak również napis producenta utrzymane są w kolorystyce złoto-czarnej. Z tyłu urządzenia znajdują się włącznik/wyłącznik zasilania wzmacniacza, a także wejścia/wyjścia do efektów zewnętrznych, wyjście liniowe oraz włącznik/wyłącznik głośnika wysokotonowego. Na górze urządzenia umieszczono uchwyt do przenoszenia. Wewnątrz skrzyni znajduje się 12‘’głośnik.

Panel sterowania

Kolejne potencjometry, gniazda wejściowe oraz przełączniki w panelu sterowania (patrząc od lewej strony) to:
– phase invert (odwracacz fazy), wciśnięcie tego przycisku powoduje odwrócenie fazy sygnału wejściowego doprowadzonego do wzmacniacza.
– Input, wejście kanału 1 o bardzo wysokiej impedancji przeznaczone dla gitar z przedwzmacniaczmi.
– Gain, regulacja poziomu sygnału wejścia dla kanału 1
– Bass, korekcja niskich częstotliwości dla kanału 1
– Parametric, korektor parametryczny dla kanału 1 (umożliwia regulację wzmocnienia lub osłabienia wybranej częstotliwości)
– Treble, korekcja wysokich częstotliwości dla kanału 1
– Reverb, włącznik pogłosu (reverb) dla kanału 1
– Hi-Z, wejście kanału 2 o wysokiej impedancji
– Low Z, wejście kanału 2 (dla mikrofonu)
– Gain, regulacja poziomu sygnału wejścia dla kanału 2
– Bass, korekcja niskich częstotliwości dla kanału 2
– Treble, korekcja wysokich częstotliwości dla kanału 2
– Reverb, włącznik pogłosu (reverb) dla kanału 2
– Volume, regulacja poziomu wzmocnienia (dla obu kanałów)
– Reverb, regulacja poziomu pogłosu (dla obu kanałów)
– Kontrolka włączenia wzmacniacza (czerwona dioda świeci się)

Brzmienie i użytkowania

Wzmacniacz bardzo ładnie przenosi górne pasmo częstotliwości. Daje brzmienie, w którym dominują wysokie tony. Urządzenie jest dość odporne na sprzężenia. Jednak, gdyby wystąpiły tego typu problemy zawsze możemy skorzystać z przełącznika fazy (w przypadku wystąpienie sprzężenia zwrotnego należy wcisnąć/wycisnąć przycisk). Ładnie uwypuklone wysokie tony predystynują to urządzenie raczej dla gitar z jasnym brzmieniem i metalowymi strunami. Wejście XLR nie posiada zasilania fantomowego, dlatego też nie jest możliwe podłączenie mikrofonów pojemnościowych wymagających takiego zasilania (np. AKG C-411 P). Trzeba również zwrócić uwagę, że regulacja pogłosu jest możliwa tylko dla obydwu kanałów jednocześnie. Możliwość kontroli pogłosu dla każdego kanału oddzielnie posiada nieco większy wzmacniacz Carlsbro Sherwood Classic (100 W).

Podsumowanie

Charakterystyka brzmienia powoduje, że do nagłaśniania instrumentów klasycznych, które potrzebują bardziej miękkiego, dyskretnego dźwięku (np. gitar z nylonowymi strunami, wiolonczel, itp.) wzmacniacz raczej nie będzie się nadawał. Natomiast wykonawcy preferujący ostrzejsze brzmienia będą mieli z urządzenia wiele pożytku. Bardzo dobrze combo sprawdza się w przypadku wzmocnienia gitar z metalowymi strunami (elektroakustycznych i – w mniejszym stopniu – elektrycznych) oraz wokalu w muzyce rozrywkowej. Solidny, budzący zaufanie wygląd i – co tu dużo mówić – precyzyjne i ładne, estetyczne wykonanie oraz stylowy design to dodatkowe atuty tego urządzenia.

Dane techniczne:

Kanał 1:

Impedancja wejściowa – > 10 MΩ
Czułość – 35 mV
Korekcja basów – ± 14 dB (70 Hz)
Korekcja góry – ± 14 dB (15 kHz)
Korekcja w wybranej częstotliwości – ± 20 dB

Kanał 2
Impedancja wejściowa (Hi-Z) – > 100 kΩ
Impedancja wejściowa (Lo-Z) – 15 kΩ (wejście niesymetryczne) 3 kΩ (wejście symetryczne)
Czułość – 1.2 mV (Lo – Z), 8.8 mV (Hi-Z)
Korekcja basów – ± 12 dB (100 Hz)
Korekcja góry – ± 12 dB (10 kHz)
Korekcja w wybranej częstotliwości – ± 20 dB

Pobór mocy – 95 VA
Moc wyjściowa – 65 W
Szerokość – 490 mm
Wysokość – 475 mm
Głębokość – 275 mm
Waga – 16 kg

Total
0
Shares
Udostępnij 0
Tweetnij 0
Pin it 0
GitaraKlasyczna.pl

Portal GitaraKlasyczna.pl to miejsce, gdzie króluje gitara klasyczna i tematyka związana z tym instrumentem.

Previous Article
  • Recenzje

Bogusław Teryks mod. ”Grand Concert”- Sandwicz 2001

  • 15 marca 2018
  • GitaraKlasyczna.pl
Zobacz
Next Article
  • Poradniki

Sprawdź swoją gitarową i muzyczną wiedzę!

  • 15 marca 2018
  • GitaraKlasyczna.pl
Zobacz
Zobacz też
Zobacz
  • Recenzje

Wyniki XI Płockich Konfrontacji Gitarowych, Płock 17 maja 2019

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 19 maja 2019
Zobacz
  • Recenzje

Wyniki I Dolnośląskiego Konkursu Miniatur Gitarowych o Miedzianą Strunę, 30.03.2019, Legnica

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 1 kwietnia 2019
Zobacz
  • Recenzje

Bogusław Teryks mod. ”Grand Concert”- Sandwicz 2001

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Struny do gitar klasycznych La Bella

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Gitary klasyczne Esteve

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Aranjuez Emperadora mod. E54

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 15 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Crafter Millenium

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 14 marca 2018
Zobacz
  • Recenzje

Gitara klasyczna Aranjuez Emperadora mod. E52 / recenzja

  • GitaraKlasyczna.pl
  • 21 maja 2015
Imprezy gitarowe

Luty 2019
Marzec 2019
Kwiecień 2019
Maj 2019
Czerwiec 2019
Lipiec 2019
Sierpień 2019
Wrzesień 2019
Październik 2019
Listopad 2019
Grudzień 2019
Styczeń 2020
Luty 2020
Marzec 2020
Kwiecień 2020
Maj 2020
Czerwiec 2020
Lipiec 2020
Kwiecień 2023
Maj 2023

GitaraKlasyczna.pl

Portal gitarzystów klasycznych

To miejsce dla pasjonatów gitary klasycznej. Znajdziesz tu informacje dotyczące gitarowych wydarzeń, konkursów i festiwali, najnowszych płyt, wydawnictw nutowych, wywiady, prezentacje gitar oraz aktualności ze świata gitary klasycznej.
Najnowsze artykuły
  • Rodzaje kabli XLR
  • Relacja z XXVI Konfrontacji Gitarzystów Puck’ 2023, 20.04.2023
  • Oferta pracy: Dyrektor ds. Organizacji Festiwalu Muzycznego
  • II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary, 19-21.05.2023, Świdwin
  • XXVI Konfrontacje Gitarzystów, 20.04.2023, Puck
  • IX Makroregionalny Konkurs Gitarowy im. Jerzego Gładysia, 26-28.05.2022, Olsztyn
  • XIV Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe / Festiwal Terra Artis, 18-25.07.2021, Lanckorona
  • FORUM Gitarre WIEN 2021, 21-28.08.2021, Wiedeń (Austria)
  • XX Summer Guitar Festival – konkurs gitarowy, 02.08.2020r., Krzyżowa
  • XX Summer Guitar Festival, 25.07 – 04.08.2020r., Krzyżowa
Kategorie
Festiwale gitarowe Gitarzyści klasyczni Imprezy gitarowe Koncerty gitarowe Konkursy gitarowe Kursy gitarowe Mistrz i uczeń Muzyka gitarowa News Nowości Nuty na gitarę klasyczną Nuty za darmo Poradniki Płyty CD Recenzje Sprzęt gitarowy Wideo Wydarzenia gitarowe Wyniki konkursów Wywiady
RSS Topguitar.pl
  • Epiphone Kirk Hammett „Greeny” 1959 Les Paul Standard
    Kilka miesięcy po premierze modelu oznaczonego logo firmy Gibson, swoją wersję gitary Kirk Hammett „Greeny” 1959 Les Paul Standard zaprezentowała firma Epiphone. Inspiracją i bazą dla tego instrumentu była oczywiście gitara Gibson Les Paul Standard z 1959 roku, znana jako „Greeny”. Instrument należał pierwotnie należała do Petera Greena (stąd właśnie ta nazwa), a następnie jej […]
  • Po zakończeniu kariery zespół KISS… będzie dalej koncertował, ale wirtualnie
    1 grudnia 2023 w Madison Square Garden zespół KISS dał swój ostatni koncert, kończąc tym samym trwającą pół wieku karierę. Ze względu na show i muzykę nigdy nie mieli trudności z przyciągnięciem publiczności, a teraz okazało się, że nawet po zakończeniu kariery… zespół będzie koncertował w formie awaratów.   Tak, nie przywidziało się nam. Po […]
RSS Topbass.pl
  • Darryl Jones – powiedzieć o nim, że to basista The Rolling Stones, to jak nic nie powiedzieć
    . Darryl Jones ma na koncie współpracę z największymi artystami, włączając w to właśnie Stonesów, ale też Milesa Davisa, Madonnę, czy Stinga. Ostatnio serwis Bass Player opublikował długi wywiad z Jonesem, w którym artysta skomentował swoją grę, karierę i współpracę z największymi.   Darryl Jones od 30 lat nagrywa i występuje z zespołem Micka Jaggera, […]
  • Arturia MiniFuse Recording Pack – test pakietu studyjnego w serwisie Muzyk
    Pod nazwą MiniFuse Recording Pack kryje się pakiet firmy Arturia zawierający obejmujący wszystko, czego mogą potrzebować osoby chcące rozpocząć przygodę z homerecordingiem. Test tego zestawu został opublikowany na stronie internetowej muzyk.net. Sercem tego pakietu jest interfejs audio MiniFuse 2 (24-bit/192 kHz; 2 IN/2 OUT) z dwoma wejściami obsługującymi różne źródła dźwięku (oba oferują tryb instrumentalny), […]

GitaraKlasyczna.pl to blog dla maniaków gitary klasycznej. Znajdziesz tu informacje o konkursach, koncertach i festiwalach gitarowych, wywiady z nauczycielami gitary i gitarzystami klasycznymi, gitarowe newsy i historię gitary klasycznej.

Gitara klasyczna dla początkujących gitarzystów to zbiór informacji przydatnych na pierwszych etapach gry na gitarze klasycznej. Gitara klasyczna na początek nauki będzie dla Ciebie przydatnym miejscem w internecie.

Historia gitary klasycznej niknie w mrokach dziejów. Pierwszych protoplastów gitary klasycznej należy szukać w starożytności. Gitara po raz pierwszy została wspomniana w 1265 przez Juan Gil de Zamora w jego dziele Ars Musica.

Wywiady
Pajestka Kostecki Duo – koncert zarejestrowany w Akademii Sztuki w Szczecinie, 9 czerwca 2020r. (wideo + wywiad)
  • 23 czerwca 2020
Mistrz i Uczeń – Jarosław Kocoń i Adrian Biernacki – wywiad.
  • 14 czerwca 2019
Festiwale gitarowe
Oferta pracy: Dyrektor ds. Organizacji Festiwalu Muzycznego
  • 12 kwietnia 2023
XIV Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe / Festiwal Terra Artis, 18-25.07.2021, Lanckorona
  • 11 lipca 2021
Tomasz Fechner
Tomasz Fechner
Wiener Konzerthaus, fot. jamescastle, CC BY-NC-SA 2.0.
Wiener Konzerthaus, fot. jamescastle, CC BY-NC-SA 2.0.
XII Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka Gitaromania, 30.11 – 01.12.2019, Jelenia Góra – Cieplice
Ogólnopolski Festiwal i Konkurs im. Łukasza Pietrzaka
Błażej Sudnikowicz
Błażej Sudnikowicz
XII KONKURS MŁODEGO GITARZYSTY
XII KONKURS MŁODEGO GITARZYSTY
5 sposobów na walkę gitarzysty z tremą, czyli jak dobrze przygotować się do występu
5 sposobów na walkę gitarzysty z tremą, czyli jak dobrze przygotować się do występu
  • ______________________
  • Polityka prywatności
  • Zasady i Warunki
  • Ciasteczka
  • FAQ
Facebook Twitter Youtube Instagram

© 2022 GitaraKlasyczna.pl