W dniach 30 listopada – 2 grudnia 2000 r. w warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina miała miejsce, zorganizowana przez francuską agencję do spraw promocji technologii i przedsiębiorstw francuskich (CFME-ACTIM) przy współudziale francuskiej izby związkowej wytwórców instrumentów muzycznych i Ambasady Francji w Polsce, prezentacja oferty francuskich producentów instrumentów i wydawnictw muzycznych. W prezentacji tej uczestniczyło 13 przedsiębiorstw: wytwórcy instrumentów dętych, producenci akcesoriów do instrumentów dętych i strunowych, a także wydawcy partytur muzycznych. Podczas świetnie zorganizowanej wystawy przez panią Katarzynę Pietrowską z Ambasady Francuskiej, rozmawialiśmy z przedstawicielem firmy SAVAREZ, panem Philippem Durandem,
https://strunygitarowe.pl/pl/c/Struny-do-gitary-klasycznej/134
– Proszę przybliżyć firmę Savarez.
Philippe Durand: SAVAREZ może poszczycić się długą historią, rozpoczynającą się od przyjazdu do Francji w 1770 r. Włocha o nazwisku Savaresse. Osiedlił się on w Lyonie i zaczął wytwarzać struny. Pięć pokoleń później firma pod nazwą SAVAREZ z powodzeniem kontynuuje produkcję strun do gitar, instrumentów smyczkowych, harfy i instrumentów dawnych. W 1950 r. w firmie zaprojektowano rewolucyjną formułę nylonowych strun do koncertowej gitary klasycznej. Struny te produkowane w serii Cristal Soliste zjednały firmie uznanie na całym świecie. W 1990 r. dokonano kolejnej rewolucji technologicznej – nastąpiło odkrycie i zaadoptowanie włókien kompozytowych Alliance KF na użytek strun wiolinowych. Te nowe włókna z zastosowaniem najnowocześniejszej technologii, produkowane wyłącznie przez Savareza, stanowią ważny krok naprzód w produkcji strun gitarowych.
Jakie nowości pokazuje w Warszawie firma Savarez?
W tym roku wprowadziliśmy na rynek dwa komplety strun – Corum Alliance (Ref. 500ARJ) i Corum New Cristal (Ref. 500CRJ) w nowej serii RED/BLUE. Ten etap określamy jako Trzecią Rewolucję w produkcji Savareza. Przede wszystkim struny Corum są bardzo miękkie o znakomitym rezonansie. Powoduje to zupełnie inny komfort gry, którego nie można było uzyskać wcześniej na innych strunach.
– Wspominał Pan o pierwszej i trzeciej rewolucji, kiedy była druga?
– W 1989 r. wprowadziliśmy na rynek struny Alliance. Ta seria dotychczas cieszy się ogromnym powodzeniem. Z tego co wiem wasz znakomity gitarzysta Łukasz Kuropaczewki gra na zestawie Aliance 540 J / High Tension. W serii Aliance zastosowaliśmy nowej generacji tworzywo do produkcji strun wiolinowych. Użyliśmy zupełnie nowego materiału (do tej pory był to nylon). Tak pojawiły się wioliny KF Aliance. W dalszym etapie, żeby uzupełnić interesujące brzmienie całego kompletu Alliance wprowadziliśmy trzy struny basowe, które są raczej twarde i struny Corum, które są o wiele bardziej miękkie. Jest więc wybór pomiędzy strunami twardymi, ale dźwięcznymi, a strunami miękkimi, które mają bardziej ciemne brzmienie.
– Oferowana na stoisku oferta jest bardzo bogata.
– W dalszym ciągu jest wielu gitarzystów używających strun o klasycznym brzmieniu – legendarnych komletów w serii 520 (520 B, 520 R, 520 J i inn.). Jest seria Cristal Soliste, w której struny wiolinowe wykonane są z komputerowo selekcjonowanego nylonu o dużej dźwięczności. W tej serii oferujemy cztery modele.
– Pańska firma dostarcza również kleje do paznokci.
Produkujemy komplety do pielęgnacji paznokci Savarez, który składają się z kleju – jest to naturalna żywica – oraz kawałków jedwabiu. Na jedwab kładziemy żywicę i kleimy paznokcie. Pozwala to gitarzyście, który przed koncertem złamał sobie paznokieć, w ciągu 10 minut mieć całkiem nowy. Jest to materiał, który daje złudzenie prawdziwego paznokcia, tak że można go obrabiać jak się chce – pilniczkiem, obcążkami czy czymkolwiek innym. Jeśli jedna warstwa jedwabiu i żywicy nie jest wystarczająco twarda, nakładamy drugą warstwę.